Du kan nu selv slette beskeder i Aula

Det har siden december været muligt for alle brugere at redigere og slette beskeder, man selv har afsendt i Aula.

Med en opdatering af Aula, er det muligt for brugere af Aula at slette eller redigere en afsendt besked. Man behøver således ikke længere at kontakte Aula-support.

Det er dog kun muligt at slette beskeder, som man selv har afsendt.

I praksis kan beskeder slettes, eller redigeres, ved at navigere til den afsendte besked og klikke på de tre prikker ud fra beskeden, og tryk slet/rediger.

Fremgangsmåden kan også ses i videoen her: Aula - rediger og slet afsendte beskeder

Hvis en besked slettes, så vil den hverken være synlig for afsender eller modtager, men den vil stadig kunne søges frem af den kommunale administrator. Det kunne være, hvis beskeden skal bruges som dokumentation på et senere tidspunkt.

Det er også vigtigt at være opmærksom på, at hvis beskeder slettes, fordi der har været tale om et persondatabrud, skal bruddet fortsat anmeldes, og i øvrigt håndteres jf. reglerne for databrud.